Vinteren er kommet. Er bilen din klar?
OSLO ANTIRUST AS
OVER 15.000 BEHANDLINGER SIDEN 2015
Tjenester
Her kan du lese litt om arbeidet vi kan utføre for deg
UNDERSTELLSBEHANDLING
Spesielt med tanke på veisalt i våre omgivelser kan det lønne seg å påføre en understellsbehandling for å hindre rustutvikling på kjøretøy. Vi tilbyr rimelige løsninger med midler hvor vi ser gode effekter over tid.
Ikke alle vet at det kan være lurt å antirustbeskytte bilene sine. Først når rusten er godt synlig får eiere den kjedelige beskjeden fra verkstedet sitt, at her er det rust, og at dette må du gjøre noe med.
Det er her vi kommer inn i bildet. En behandling hos oss tar alt fra en time til tre, kanskje noe lengre på noen få modeller med spesielle utfordringer. Du trenger ikke forberede noe i forkant, bare levere bilen til oss, så sørger vi for at den blir behandlet etter ønske.
Du kan velge mellom to behandlingspakker. Alternativt kan vi lage en garantiplan for din bil. Siden du allerede leser dette har du trolig tatt noen steg i denne retningen. Er du usikker på hva du burde gjøre, så er det bare å ta kontakt.
STANDARDBEHANDLING
En standardbehandling er valget vi anbefaler for biler som allerede har full beskyttelse fra tidligere. Her coater vi innsiden av karosseriet og dørene på bilen din med lanolinoljer. Disse oljene vil krype og trekke inn i falser og detaljer og hindre rust fra innvendig kondens.
Deretter jobber vi på undersiden av bilen. Først demonterer vi alle deksler og rengjør med høyttrykk luft mens vi tørker bilen etter behov.
Hvis kunden er til stede så er dette et godt tidspunkt å bli med og ta en titt under egen bil, før vi går til og sprøyter innside av kanaler, eventuelt ramme, alle hulrom, samt i traverser og byttedeler under bilen. Til dette bruker vi hulroms- og kanalslanger for å komme til.
Deretter sprøyter vi hjuloppheng, dempere og hele understellet før vi monterer tilbake deksler og senker bilen, og når den rygges ut av verkstedet er den øyeblikkelig klar til bruk igjen.
HOVEDBEHANDLING
Dersom bilen aldri har vært beskyttet tidligere eller om det er lenge siden sist den fikk en full behandling, så anbefaler vi dette valget.
Alt som utføres i en standardbehandling utføres her, men vi ønsker også å gå fullt til verks bak innerskjermene i hjulhusene på bilen din.
For dette må vi ta av hjulene slik at vi kommer til, og når innerskjermer er demontert blir fjertårn og alle detaljer bak innerskjermer beskyttet. Det kan være inntak til drivstofftank, bremserør, fester til innerskjermer og eventuelle detaljer i og rundt hjulbuer.
Når alt er sprøytet blir innerskjermer og hjul tilbakemontert. Når bilen rygges ut av verkstedet er den øyeblikkelig klar til bruk igjen.
GARANTIBEHANDLING
Vår trygghet kan også være din trygghet. Vi tilbyr markedets beste garantiavtaler når det kommer til gjennomrusting på biler.
Er bilen din inntil tolv år gammel kan du hos oss få en ti-års garantiavtale, mens er din bil ikke eldre enn fem år, så åpner vi for garantiavtaler livet ut!
Ja, den må nok våre konkurrenter tygge litt på, men det er nok ikke slik at du kommer hit på besøk én gang, så er bilen din sikret livet ut. Vår garantiavtale krever oppfølging. Følges planen og anbefalinger, så vil bilen din ha vanskelig for å ruste selv her i våre utfordrende omgivelser.
Du kan lese mer om våre garantier her. Ønsker du å bestille en time kan dette gjøres online eller via våre kontaktsider.
RAMMESPYLING
I rammene på rammebiler som f.eks. Toyota Land Cruiser, Land Rover Defender, Jeep Wrangler, etc., så kan det over tid hope seg opp skitt, grus og rustflak.
Litt avhengig av bruk av bil anbefaler vi en skikkelig rammevask, da koker vi ramma innvendig og får ut opphop før den behandles videre hos oss. Rammespyling anbefales som del av understellsbehandling ved behov.
FETTLISTER
På biler med innbrett i karosseriet over hjulbuene, spesielt bak på mange modeller, så anbefaler vi å montere fettlister. Dette er lister av høy kvalitet som er innsatt med fett.
Disse listene vil forhindre skader i lakk som følge av steinsprut og hjulsprut, samt kvele videre rustutvikling i hjulbuene der dette allerede kan være påbegynt. Vi har også olje på innsiden av karosseriet, noe som vil hindre kondensvann å komme til fra noen av sidene.